Ons bedrijf

De geschiedenis van ons bedrijf

Ons familiebedrijf is 80 jaar geleden opgericht door Opa en Oma de Bruijn. Zij verkochten woning textiel, kleding, speelgoed en kleinmeubelen. Na verloop van tijd namen een paar geïnteresseerde kinderen de zaak over. Twee dochters, Bertha en Mieke de Bruijn, namen het kledinggedeelte over. De broers, Miel, Broer en Albert de Bruijn, namen het kleinmeubel, woningtextiel en speelgoed gedeelte over. Al snel besloten de broers om afscheid te nemen de speelgoed tak en breidde de kleinmeubelen uit naar een complete meubel collectie. Ook de woningtextiel werd in de loop der jaren steeds groter hiervoor waren verschillende verbouwingen noodzakelijk.

In 1988 moesten de Broers van Miel i.v.m. gezondheidsredenen helaas stoppen met hun werkzaamheden. Daardoor kwam er een plaats vrij binnen het bedrijf voor mij, Ad de Bruijn, de zoon van Miel. Na 12 jaar in loondienst te hebben gewerkt bij mijn ouders was de tijd rijp om de zaak over te nemen. Ik besloot toen om van de complete meubelzaak een speciaalzaak te maken. Zo ontstond in 2000 de zitmeubelspeciaalzaak De Bruijn Zorgeloos Zitcomfort. We toonde hier het zittenplusconcept. De plus stond en staat nog steeds voor de meerwaarde die we kunnen geven aan de begeleiding bij de aankoop van een nieuw zitmeubel.

De collectie bestaat nog steeds uit een mooie 100 zit groepen en 150 relaxfauteuils, gecomplementeerd met een aantal prachtige eethoeken in de segmenten modern, klassiek, eigentijds, romantisch en niet te vergeten onze productgroep maatwerk.

We werken nog steeds uitsluitend met kwaliteits producten van Nederlandse, Duitse, Belgische, Noorse en Deense bodem omdat we een goede kwaliteit en service erg belangrijk vinden.

Dit jaar, 2020, is de vierde generatie ,Renee de dochter van Ad de Bruijn, in dienst gekomen bij het familiebedrijf. Dit bracht wat veranderingen met zich mee. Het logo werd aangepast en de naam werd veranderd van de Bruijn Zorgeloos Zitcomfort naar de Bruijn Zitmeubelen. Wat ook resulteerde in deze nieuwe website. Welke volgens de 4e generatie duidelijker is voor de klant. 

Het advies en de goede service zijn uiteraard nog steeds het zelfde gebleven.

Met vriendelijke groet,

Ad en Renee de Bruijn